javahermarket

javahermarket

عکس و زندگي خصوصي امیرخان (بالیود)

EBux.IR ثبت نام همکار فروتل مودم بلوتوث کامپیوتر Bluetoth Modem مودم همراه EDGE ویندوز جدید و عالی Windows X pro 2011 اینترنت همراه - مودمedge (قیمت فوق العاده) عینک پلیس اورجینال مدلS8180 مجموعه کامل آموزش زبان انگلیسی Step Up

صفحه قبل 1 صفحه بعد

«عامر حسين خان» معروف به «عامرخان» يا «اميرخان» متولد 14 مارس 1965 در «مامباي» هند يك هنرپيشه و تهيه‌ كننده محبوب و معروف است كه در صنعت سينماي اين كشور بسيار فعال مي‌‌باشد.

 

m-188-3-34.jpg

 

 

 

اميرخان در سال 1973 براي نخستين بار به عنوان بازيگر خردسال در يكي، دو فيلم بازي كرد. بازي حرفه‌اي او 11 سال بعد يعني در سال 1984 انجام شد و اولين بار در سال 1988 و با فيلم «از قيامت تا قيامت» با موفقيت تجاري روبه‌رو شد و جايزه بهترين تازه‌وارد فيلم هند را به خود اختصاص داد.
اميرخان در سال 1996 بعد از 8 بار نامزد شدن براي دريافت جايزه بهترين هنرپيشه كشورش، توانست با بازي در فيلم «راجا هندوستان» اين عنوان را نصيب خود كند.
او در سال 2001 بار ديگر با بازي در فيلم «لاگان» (ماليات) برنده اين جايزه گرديد. فيلم «لاگان» كانديداي دريافت جايزه اسكار هم شد. او پس از چهار سال استراحت سرانجام در سال 2005 در فيلم «قيام» به كارگرداني «كتان مه‌تا» بازي كرد و بار ديگر توجه همگان را به سوي خود جلب نمود.
اميرخان با حضور در چندين فيلم پرفروش و موفق هندي و عرضه يك بازي روان و دلپسند توانسته به يكي از برترين و موفق‌ترين ستارگان سينماي هند تبديل شود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط سید داوود نبوی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

دانلود فیلم

سایت ساز رایگان

بهراد آنلاین

کلیپ موبایل

دانلود فیلم

نرم افزار موبایل

قائم پرس